موضوع پایان نامه
نوشته شده توسط : edex

انتخاب موضوع پایان نامه از اساسی ترین مراحل تدوین پایان نامه است. نگارش پایان نامه حداقل شش ماه به طول می انجامد و برای جلوگیری از اتلاف وقت، دانشجو می بایست در انتخاب موضوع نهایت دقت را داشته باشد. به طور کلی موضوع پژوهش و پایان نامه باید طبق علاقه پژوهشگر باشد. دانشجویانی که طی تحصیل و یا مطالعات فردی خودشان، موضوعی را جالب می یابند و یا سوالی در ذهنشان ایجاد می شود که در پیدا کردن پاسخ آن سوال کنجکاو می شوند، راحت تر می توانند موضوع پایان نامه خود را انتخاب نمایند.

موضوع پایان نامه

موضوع پایان نامه باید حاوی ایده ای نو باشد و تقلیدی نباشد و برای جامعه علمی کاربرد داشته باشد. برای آگاهی از موضوعات پایان نامه مختلف می توان از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به عنوان مرجع پایان نامه ها و پژوهشهای کشور استعلام کرد. تمامی دانش آموختگان پایان نامه های خود را ثبت می کنند. مطالعه پایان نامه ارشد و یا پایان نامه دکترای دیگر محققین هم می تواند کمک زیادی به دانشجویان کند، زیرا در برخی از بخشهای پایان نامه قسمتی است که در آن به پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده می پردازند. دانشجو با مطالعه آن بخش می تواند برای انتخاب موضوع، ایده بگیرد و در آن راستا تحقیقات خود را آغاز کند.
پس از آن که ایده ای برای موضوع پایان نامه به ذهن دانشجو خطور کرد، وی باید تواناییهای فردی خود را در نظر بگیرد و مطمئن شود که برای این موضوع انتخابی آمادگیهای لازم را دارد، از لحاظ نگارشی قوی است و یا قدرت تجزیه و تحلیل کافی مسائل علمی را دارد، دسترسی به اطلاعات تحقیق برایش مقدور است و یا تا پایان موعد ارائه پایان نامه می تواند تمامی تحقیقات را انجام دهد و بسیاری موارد دیگر که رعایتشان الزامی است. اگر تمامی پیش نیازهای شروع پایان نامه حاضر بود، می توان روی موضوع پایان نامه انتخابی کار کرد و تازه اینجاست که پژوهش آغاز می شود. پژوهشگر راجع به موضوع انتخابی تحقیق می کند و با مطالعه مجلات و مقاله ها پیشینه و زمینه را بررسی می کند. پژوهشگران و مشاوران ما در این زمینه می توانند اطلاعات تخصصی و به روزی به شما بدهند. متخصصان ما در راستایانجام پایان نامه بهترین موضوع و متن حرفه ای برای شما آماده می کنند و اطلاعات به روز و حرفه ای از مراحل تدوین پایان نامه دارند و طی مدت انجام پایان نامه با شما در ارتباط خواهند بود.

 

 



:: برچسب‌ها: موضوع پایان نامه , پایان نامه , موضوع رساله , رساله , موضوعات پایان نامه , نگارش پایان نامه ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: